برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

دستورات پس از گذاشتن ایمپلنت دندانی

دستورات پس از گذاشتن ایمپلنت دندانی

از بیماران محترم که ایمپلنت برای آنان انجام شده است انتظار داریم به دستورات زیر دقیقا توجه نموده، با رعایت آن به سلامتی و راحتی خود کمک نمائید.

اقدامات 24 ساعت اول بعد از ایمپلنت

استراحت نمائید،   

نوشیدنی فقط سرد میل شود، رژیم غذایی نرم، سبک و سرد

دهان را شستشو ندهید، تف ننمائید و فقط در صورت نیاز آب دهان را بیرون بریزید

ممکن است کمی تراوش خونابه داشته باشد، در این صورت یک تکه گاز استریل را در محل قرار داده و بمدت بیست دقیقه رو ی آن فشار دهید. چنانچه خونابه ادامه داشت با ما تماس بگیرید

داروی های خود را طبق دستور انجام داده و خود درمانی ننمائید،

بهیچوجه مشروبات الکلی مصرف ننمائید

چنانچه از بیهوشی (سدیشن) برای شما استفاده شده بهیچوجه رانندگی ننمائید

مراقبتهای روزهای بعد تا یک هفته

رژیم غذایی نرم و سبک

مسواک زدن (با احتیاط) و شستشوی دهان بعد از هر غذا و در فاصله غذاها هر چه  ممکن باشد  بیشتر (برای شستشو یک قاشق نمک در یک لیوان آب گرم حل کرده بکار ببرید).

در صورت تجویز دهان شوی کلروهگزیدین ( رنگ صورتی)، اول مسواک زده، سپس دهان خود را با آب نمک رقیق و گرم شستشو داده و سپس دهان شوی ضد عفونی کننده را به بمدت نیم دقیقه داخل دهان غرغره نموده و بمدت نیم ساعت نوشیدنی یا غذا میل نکنید.

مراقبتهای بعد از جراحی کاشت ایمپلنت

از اینکه شما از ایمپلنت (جدید ترین روش جایگزینی دندانهای از دست رفته ) بهره مند شده اید بشما تبریک می گوئیم . ولی برای بهره گیری کاملتر از نتایح درمانی خود به نکات زیر توجه فرمائید:
1. همانطور که پس از شکستگی استخوان، قطعات استخوان را بهم متصل می کنند (مثال گچ می گیرند) و به بیمار می گویند که ناحیه تحت هیچ فشاری قرار نگیرد. همین نکته اساسی را در کاشت ایمپلنت باید مراعات گردد.
2. ایمپلنت های دندانی به سه روش کاشته می شوند:

الف: ایمپلنت های دو مرحله ای:

ایمپلنت در استخوان فک قرار میگیرد و لثه روی آن بخیه زده می شود. لذا بعد از جراحی، ایمپلنت داخل دهان مشاهده نمی گردد. در این حالت ایمپلنت ها زیر لثه قرار دارند تا تحت هیچ نوع فشاری قرار نگیرند. پس از 3 ماه جهت ایمپلنت های فک پایین و 6 ماه جهت ایمپلنت های کاشته شده در فک بالا، لثه بطور محدود دوباره شکافته می شود. با قرار دادن قسمت برون فکی ایمپلنت سر ایمپلنت از لثه خارح می شود و قابل رویت است. یک الی دو ماه جهت ترمیم دوباره لثه بدور قطعه ایمپلنتی که از لثه خارج شده است نیاز می باشد. در مرحله بعدی قالبگیری جهت ساخت روکش متصل به ایمپلنت انجام می پذیرد. بطور خلاصه معمولا جهت فک پایین 5 ماه و جهت ایمپلنتهای فک بالا 8 ماه طول می کشد تا بتوان از ایمپلنت ها بعنوان یک دندان قالب گرفت.
برای حفظ ظاهر بیمار معمولا در صورت نیاز یک پروتز موقت متحرک که شبها باید از دهان خارج شود به بیمار تحویل داده می شود.

ب: ایمپلنت های یک مرحله ای:

ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و قسمتی از ایمپلنت از لثه خارج است و لثه بدور ایمپلنت در همان مرحله اول جراحی بخیه زده می شود. در این روش درمانی امکان تحویل دادن یک پروتز متحرک موقت مشکل تر می شود و چون قسمت قابل رویت بوسیله پیچ به ایمپلنت متصل است، احتمال شل شدن پیچ وجود دارد.
پس از 3 ماه جهت ایمپلنت های فک پایین و 6 ماه جهت ایمپلنت های کاشته شده در فک بالا،‌ قالبگیری جهت ساخت روکش اصلی شروع می گردد. معمولا در صورت نیاز یک پروتز موقت متحرک که شبها باید از دهان خارج شود به بیمار تحویل داده می شود.

ج: ایمپلنت هایی که بلافاصله تحت فشار قرار می گیرند Immediate Load (روش مدرن):

ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و بلافاصله یک روکش موقت پلاستیکی (آکریلی) با رنگ دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. اما هنوز اتصال ایمپلنت به استخوان برقرار نگردیده و استخوان ترمیم نیافته است لذا این روکش ها جهت تامین زیبایی موقت بیمار و ترمیم زیباتر لثه ساخته می شود و تحمل فشار مضغی را ندارد. پس از 3 ماه جهت ایمپلنت های فک پایین و 6 ماه جهت ایمپلنت های فک بالا،بیمار نباید از غذاهای سخت استفاده نماید.

قبل از تحویل دادن پروتز نهایی غذاهای حاوی مواد زیر توصیه می گردد:

مایعات، سیب زمینی پخته ،تخم مرغ پخته، برنج ، گوشت چرخ کرده،‌ ماکارونی،‌پاستا،‌ انواع ماهی، نان نرم
غذاهای حاوی مواد زیر ممنوع می باشد:
ته دیگ، گوشت سفت (مثال: گوساله)، نان بربری،‌ نان سنگک، آجیل،‌ آدامس.
می توان سبزیجات و میوه جات را خرد یا رنده کرد و با احتیاط مصرف نمود.
در صورت فشار زیاد روکش موقت کنده می شود یا می شکند و یا ایمپلنت به استخوان متصل نمی شود.
بهداشت دهان (مسواک،‌ نخ دندان، ‌شستشوی آب نمک رقیق و گرم) را رعایت فرمائید.
خوردن غذاهای ممنوعه از طرف دیگر دهان که جراحی نشده است توصیه نمی گردد.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.