برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت های دندانی چیست و چه مزایایی دارد؟

خوشبختانه امروزه ایمپلنت دندان ، روبرو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان کرده است. از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسانها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دندان های مصنوعی نداشت. این دندان ها بهه دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد.
ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب میشوند، چراکه هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند. سفیدکردن دندان یا بلیچینگ در زیبایی دندان ها تاثیر به سزایی دارد.

در واقع می توان قبل از رسیدن دندان به کشیده شدن روکش دندان برای نگهداری از دندان استفاده کرد. لامینیت دندان نیز نوعی روکش  محسوب می شود.

ایمپلنت چیست؟

در تعریف ساده باید گفت که ایمپلنت دندان یک جایگزین ساختگی برای ریشه است که روی آن یک تاج (یک چیز ساختگی) درست شده و تعبیه می‌شود. جنس آن از یک ماده‌ی زیست‌سازگار بوده (موادی هم‌چون تیتانیوم٬ آلیاژ٬ سرامیک و غیره) و در اشکال و اندازه‌ها و بافت‌های مختلفی در دسترس است. گاهی سطح پیوند با این ماده تماس پیدا می‌کند تا باعث ارتباط مثبت بیشتر با استخوان دندان شود.
ایمپلنت یک نوع پایه فلزی خاص از جنس تیتانیوم است که با سلول های بدن کاملا سازگار میباشد و جایگزین ثابت و دائمی  به جای دندان از دست رفته ، توسط دندانپزشک در داخلل  استخوان فک قرار میگیرد و قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده ، بر روی آن قرار میگیرد.

مزایای ایمپلنت دندانی

•    در عین گران بودن درمان ، مزایا یی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریجهای ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود.
•    با درمان ایمپلنت، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.
•    پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان میشود.
•    به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

نکاتی مفید برای بالا بردن میزان موفقیت درمان

• پس از کاشت ایمپلنت به مدت یک روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری نمائید.
• شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمیشود.
• بهتر است روز بعد از ایمپلنت، از دهان شویه استفاده گردد و بهترین محلول برای شستشوی دهان محلول کلرهگزیدین روزی ۳ مرتبه می باشد و پس از آن هر روز ، روزی یک مرتبه. ولی شستشو با نرمال سالین تا زمان کشیدن بخیه روزانه چند مرتبه انجام شود.
• آب دهان خود را قورت دهید و آن را به بیرون تخلیه نکنید. مکیدن و تف کردن باعث تشدید خونریزی میشود.
• تورم بعد از ایمپلنت معمولی است. تورم تا ۷۲ ساعت پس از جراحی افزایش می یابد و پس از آن به تدریج کاهش می یابد و در پایان هفته اول معمولا از بین می رود. جهت کاهش تورم استفاده از کمپرس یخ پس از اتمام جراحی توصیه می شود. یخ را به مدت ۱۰ دقیقه در محل مورد نظر قرار داده و سپس ۵ دقیقه به بافت استراحت دهید. این عمل را ۴ تا ۵ ساعت ادامه دهید. همچنین جهت کاهش تورم بعد از ایمپلنت بالاتر نگه داشتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب توصیه می شود.
• ایجاد کبودی و بی حسی در اطراف لب و ترشح خونابه پس از ایمپلنت طبیعی است. با دیدن این موارد نگران نشوید و همچنین ممکن است دهان شما پس از ایمپلنت تا چند روز اول به میزان قبل باز نشود.
• در صورت ترشح بیش از اندازه خونابه بهترین راه برای کنترل خونریزی ایجاد فشار بر روی ناحیه ایمپلنت توسط یک تکه گاز استریل کوچک و مرطوب شده با سرم شستشو به مدت ۲ ساعت می باشد.
• نوشیدن پس از ایمپلنت به راحتی امکان پذیر است و مایعات خنک و پر انرژی برای ۲۴ ساعت اول توصیه می شود ، ولی برای خوردن باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد و همچنین دقت شود که جویدن سبب باعث خونریزی و آسیب به ناحیه ایمپلنت می شود ،بنابراین بهتر است تا ۲۴ ساعت از جویدن پرهیز شود.
• در روز سوم بعد از ایمپلنت از مسواک مخصوصی بنا به تشخیص پزشک که در صورت نیاز در اختیار شما قرار میگیرد ، استفاده کنید.
• در زمان جراحی ایمپلنت ، باید از کشیدن سیگار و نوشیدن قهوه و چای در سه روز اول پرهیز کنند، به طوری کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش میدهند.
• داروهای تجویزی را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.