برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

کاشت دندان و روش ایمپلنت دندانی

کاشت دندان و روش ایمپلنت دندانی

کاشت دندان به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. قراردادن ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد. هنگام پوسیدگی ها اولیه دندان با ترمیم و پر کردن دندان و سپس روکش دندان می توان از تخریب کلی و کشیدن دندان جلوگیری به عمل آورد.

انواع کاشت دندان

● پل زدن بین دندان ها
پل برای یک یا چند دندان از دست رفته ساخته می شود که می توان هم روکش ها و هم بریج ها را بعد از آماده سازی پایه ها و گرفتن قالب به لابراتوارهای دندانی فرستاد و کارها در آنجا انجام شود یا توسط دستگاه های نوینی در محل مطب در عرض چند دقیقه درست کرد و روی دندان ها قرار داد.
ایمپلنت؛ بهترین روش جایگزینی دندان ها
یکی از کارهای نسبتا جدید دندان پزشکی جایگذاری دندان ها توسط ایمپلنت های دندانی یا کاشت دندان است که انواع دیگر از آن از دیر زمان در همه دنیا و در کشور ما نیز انجام می گرفته است ولی حدود ۲۵ سال است که از ایمپلنت های شبیه به ریشه دندان استفاده می شود که یک جهش مثبت درمانی در این رشته است و خیلی از کارهای پروتز را عملی تر، راحت تر و قابل قبول تر کرده است.
به طور کلی این ایمپلنت ها از دو قسمت عمده تشکیل شده اند که یک قسمت که شبیه به ریشه دندان است توسط متخصصان جراحی فک و  صورت یا متخصصان جراحی لثه یا هر دندان پزشکی که دوره کامل جراحی این رشته را دیده و تبحر کسب کرده در استخوان فک بیمار در محل دندان کشیده شده قرار می گیرد (بعضی وقت ها بلافاصله و همزمان با بیرون آوردن دندان این قسمت را که به آن پایه دندان می گویند در محل قرار می دهند) و بنا به نوع سیستم و طراحی آن و شرایط فک بیمار یا بلافاصله یا بعد از چند ماه متخصص پروتز یا هر دندان پزشک دیگری که دوره های کامل پروتز این رشته را دیده، دندان یا اتصال قسمتی از دندان ها را قالب گیری می کند و تاج دندان را می سازد. در مواردی پروتزهای کاملی که مبتنی بر ایمپلنت باشد با دقت ساخته خواهد شد و شخص بی دندان مجددا به عملکرد اصلی دندان ها و زیبایی و تکلم برمی گردد و در صورت نیاز با انجام ارتودنسی بعد از ایمپلنت میتوانید به زیبایی دندان‌های خود بیافزایید.

بهرین روش کاشت دندان

بدلیل اینکه امروزه ایمپلنت های دندانی قادر به حل مشکلاتی هستند که دندانپزشکان قبلا و در دهه های قبل راه حلی برای آنها نداشتند بهتر از ایمپلنت های دندانی به جای پل زدن بین دندان ها استفاده شود. ایمپلنت های دندانی قادرند:
دندانهای شما را بطور ثابت و دایمی جایگزین کنند. بدون اینکه مجبور باشید دست دندانتان را خارج کنید و دوباره سرجای خود بنشانید و برای همیشه با لقی و شل بودن دندانهایتان خداحافظی کنید.
•    دندانهای شما را بطور ثابت و جداگانه جایگزین می کنند بدون اینکه مجبور باشید دندانهای سالم اطراف ناحیه بی دندانی را جهت استفاده بعنوان روکش پایه تراش داده و سلامت آن را به خطر بیاندازید. دندانهای پایه روکش بطور مکرر دچار پوسیدگی های غیرقابل ترمیم می شوند و پس از چند سال کارکرد خود را از دست می دهند و ناچاراً بایستی کشیده شوند.
•    مهمترین عوارض کشیدن دندان و جاخالی ماندن آن تحلیل استخوانی می باشد که عوارض جانبی معکوس روی سلامت عمومی بدن نیز دارد. با کاشت ایمپلنت در فاصله زمانی کوتاهی یا بلافاصله پس از کشیدن دندان از تحلیل استخوان جلوگیری می شود. افرادیکه دندانهایشان را بطور کامل می کشند پس از چند سال دچار تحلیل شدید استخوانی می شوند که باعث می شود حتی با تجدید و ساخت دست دندانهای متعدد از عملکرد جویدن، تکلم و تغذیه خود راضی نباشند. بهترین راه حل، کاشت ایمپلنت در اولین فرصت ممکن می باشد تا از تحلیل استخوانها و عوارض غیرقابل جبران بعدی آن جلوگیری شود.
•    افرادیکه جهت جایگزینی دندانها ی کشیده شده خود بخصوص در مواردیکه این دندانها در ناحیه جلویی و ناحیه لبخند باشند و یا تعدادشان زیاد باشد از دست دندانهای متحرک کامل و یا پارسیل قدیمی استفاده می کنند از لحاظ سنی نسبت به افراد همسن خود که جهت حل مشکلات دندانی خود از ایمپلنت  استفاده می کنند، سالخورده تر و پیرتر دیده می شوند.
•     قدرت جویدن دست دندانهای قدیمی بسیار کمتر از ایمپلنت می باشد و نیروهایی که توسط آنها تولید می شود بسیار کم و حدود 200% مقدار نیروی لازم برای جویدن کارآ می باشد.
•    دندانهای ساخته شده روی ایمپلنت طول عمر بسیار بیشتری نسبت به انواع دست دندان، پلها و روکشها دارند.
•    تمیز کردن و نگهداری ایمپلنت  نیز بسیار راحت تر از دست دندان و یا بریج می باشد.

مزایای استفاده از ایمپلنتهای دندانی

اولین مزیت سلامتی و زیبایی بیشتر است وقتی که دندان‌ها از دست می‌روند استخوان اطراف دندان شروع به تحلیل می‌کند. این تحلیل استخوان می‌تواند منجر به عقب رفتن فک گردد. بکار بردن ایمپلنت های دندانی مانع این امر گردیده و بنابراین شکل طبیعی فک حفظ خواهد گردید. در طب سنتی کمبود دندان از دست رفته را با جایگزینی یک پلاک دندانی متحرک یا با تراش در دندان مجاور و استفاده از پل Bridge جبران می‌نمایند، اما در هنگام استفاده از ایمپلنت دندانی علاوه بر آنکه از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌شود، از صدمه به دندان‌های مجاور نیز جلوگیری شده و زیبایی یک دندان طبیعی را به دهان بیمار باز می‌گرداند. همچنین در نحوه صحبت‌کردن بیمار تغییری ایجاد نمی‌گردد. مزیت دیگر آن آسایش بیشتر می‌باشد، زیرا ایمپلنت های دندانی اتصال محکمی با استخوان فک پیدا می‌کنند هیچ گونه لغزندگی و حرکت دندان مصنوعی وجود نخواهد داشت. این امر ناراحتیهای مربوط به استفاده از دندان مصنوعی از قبیل اتصال ضعیف ، تحریک لثه و درد را برطرف خواهد نمود.

قیمت

هزینه کاشت دندان چقدر است. قیمت هر واحد ایمپلنت دندان چه قدر می باشد. سوالات بسیاری از بیماران که قصد استفاده از طرح درمان ایمپلنت دندان را دارند قیمت هر واحد ایمپلنت دندان و یا به عبارت ساده تر قیمت انواع ایمپلنت های دندانی می باشد. به طور کلی، قیمت ایمپلنت دندان و یا قیمت کاشت دندان ایمپلنت شامل هزینه جراحی لثه، جایگذاری پایه (آماده سازی ایمپلنت دندان برای دریافت عضو مصنوعی) و بازیابی (جایگذاری روکش) می باشد. در حقیقت، هزینه ایمپلنت دندان متغیر می باشد و بستگی به عوامل بسیاری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.