برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

ایمپلنت دندانی با روش لیزر: کاربرد و مزایا

ایمپلنت دندانی با روش لیزر: کاربرد و مزایا

هزاران سال پیش بشر در فکر جایگزینی دندانهای از دست رفته بوده است. روشهای گوناگون با مواد مختلف امتحان گردید تا ایمپلنت (implant) از جنس تیتانیوم بعنوان پایه جایگزین کننده ریشه بصورت علمی عرضه شد. از آن به بعد تمام پیشرفتهای علم معطوف به فرم ایمپلنت و سطح ایمپلنت گردید تا بیشترین موفقیت دراز مدت را داشته باشد. تا چند سال پیش کاشت دندان یک عمل لوکس  برای افراد خاص به حساب می آمد و تعداد کمی از دندانپزشکان این عمل را انجام می دادند ولی امروزه با گسترش علم و ساده تر شدن روند کاشت دندان و برگزاری گسترده تر کلاسهای آموزش ایمپلنت، این معجزه دندانپزشکی در دسترس همگان قرار دارد.
امروزه دندان پزشکی دنیا در حال تحولی جدیدتر به سوی درمان های موثر تر و مطمئن تر است. استفاده از لیزر در دندان پزشکی همانند بقیه رشته تغییرات بسیاری را در نحوه درمان ها ایجاد نموده که راحتی و اطمینان خاطر فوق العاده ای را سبب می شود. نقش و  کاربرد لیزر دندانپزشکی  در ایمپلنت ، دندانپزشکی زیبایی، سفید کردن دندانها، جراحی لثه و ... انکار نشدنی است. امروزه دندانپزشک خوب بودن به تنهایی کافی نیست بلکه همگام با تکنولوژی روز دنیا بودن در کنار داشتن مهارت از شما یک دندانپزشک خوب می سازد که لیزر این منظور را میسر ساخته است.

کاربرد لیزر در ایمپلنت

لیزر در همه زمینه ها کاربرد دارد یکی از مهمترین کاربرد های لیزر در جراحی های حساس از جمله ایمپلنت می باشد.
امروزه در دندان پزشکی ایمپلنت، اندیکاسیون‌های کلینیکی متعددی برای جراحی با لیزر وجود دارد. سیستم‌های لیزری متفاوت، طیف وسیعی از کاربرد در بافت نرم و سخت دارند. این پوستر کاربرد سیستم‌های لیزری متفاوت را در ایمپلنتولوژی مدرن جهت درمان ضایعات پری ایمپلنت و ضد عفونی سطوح ایمپلنت بررسی می‌کند.

استفاده از لیزر جراحی برای کمک به جای گذاری ایمپلنت و Recovery مرحله دوم ایمپلنت‌های دندانی همراه با فرم‌دهی بافت نرم توصیه شده است. به علاوه استفاده از لیزر برای کمک به ضدعفونی سطوح ایمپلنتی در موارد پری ایمپلنتیس پیشنهاد می‌شود.
لیزر یکی از تکنیک‌های درمانی جدید در دندان پزشکی ایمپلنت می‌باشد که باعث کاهش زمان، درد و خونریزی می‌گردد
ایمپلنت دنیای بسیار گسترده ای را پیش روی متخصص ایمپلنت قرار داد ولی چون همراه با جراحی بود و اینکه در صورت هر گونه  عفونت امکان ناموفق بودن عمل و پس زدن پایه تیتانیومی ایمپلنت وجود داشت ، نیاز به روش جدید و کامل تری در کنار کاشت ایمپلنت احساس میشد.
لیزرتراپی قادر به کاهش تورم و درد پس از عمل و کوتاه کرده دوره ترمیم زخم جراحی می باشد. علاوه بر این، اثر لیزر در سرعت بخشی بر Integration  و از آنجا “Early Loading”، Modification  سطح ایمپلنت جهت اتصال بهتر فیبروبلاستها و استئوبلاستها و نیز جلوگیری از اتصال باکتریها و بالاخره اثر لیزر در درمان جراحی و غیرجراحی پری ایمپلنت نیز در حال پژوهش و بررسیهای دقیق تر می باشند.

مزیت روش لیزر

ایمپلنت بدون جراحی و بدون خونریزی( flapless surgery):  منظور جراحی ایمپلنتی است که بدون برش لثه و بخیه کردن لثه انجام می گیرد و از آنجا که بعد از کشیدن دندان استخوان تحلیل پیدا می کند، بنابراین در اکثر مواقع با کمبود استخوان مواجه هستیم و بدون دید مستقیم استخوان امکان جایگذاری ایمپلنت از نظر عملی امکانپذیر نمی باشد. جراحی flapless تنها در مواردی که میزان استخوان کافی باشد، با استفاده از surgical guide ها که به کمک رادیوگرافی CBCT استخوان ساخته شده است، امکان پذیر می باشد.  استفاده می شود و جراحی ایمپلنت بدون خونریزی و بدون درد نامیده می شود.
لیزر انقلابی در دنیای دندانپزشکی ایجاد کرد. استفاده از لیزر جراحی برای کمک به جایگذاری ایمپلنت و مرحله دوم ، بهبود همراه با فرم دهی بافت نرم توصیه میشود. به علاوه استفاده از لیزر برای کمک به ضد عفونی سطوح ایمپلنتی پیشنهاد میشود. در نتیجه لیزر یکی از تکنیک های درمانی جدید در دندانپزشکی می باشد که باعث کاهش زمان درد و خونریزی می گردد.
در جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان هم مثل سایر جراحی های دهان سرعت ترمیم و خاصیت ضد التهابی و ضد دردی لیزر کمک شایانی به مشکلات پس از ایمپلنت می کند. جالب توجه این است که کسانی که با لیزر ایمپلنت انجام دهند دیگر هرگز با روشهای معمولی انجام نخواهند داد.
از مهمترین مزایای لیزر (در صورت استفاده صحیح) اثر باکتریسیدال قوی آن بدون ایجاد تغییر در سطح ایمپلنت است.

نتایج درمان ایمپلنت با لیزر

استفاده از لیزر بهتر می شود کاربردهای دیگر لیزر در ایمپلنت عبارتند از: تراشیدن بافت نرم، برداشتن بافت بسیار متورم و ملتهاب، بریدن بافت هایی که در جای نامناسبی رشد کردهاند و موارد دیگر بالیزر امکان بسیاری از عمل ها فراهم می شود. با لیزر کارایی درمان بالارفته و هزینه در بلندمدت کاهشی می یابد. درخواست استفاده از لیزر برای درمان ایمپلنتو اوردنچر روزبه روز افزایش پیدا می کند.
بنابر این با بهره گیری از روشهای جدید وتکنولوژی روز دنیا دانش ایمپلنت آن چنان گسترش یافته که بیماران نگرانی های قبلی خود را نسبت به نتیجه درمان ، موفقیت درمان ویا درد و تروماهای ناشی از کاشت دندان برای همیشه فراموش خواهند کرد .

عوارض

در صورتی که دقت کافی در استفاده از لیزر صورت نگیرد، لیزر باعث آسیب جدی به چشم می‌شود. این آسیب می‌تواند ناشی از جذب انرژی توسط قرنیه یا شکبیه چشم باشد. به همین علت باید حتما چشمان بیمار را با عینک محافظ پوشاند.
هر دندان‌پزشکی که از لیزر استفاده می‌کند باید از ریسک‌های احتمالی آن کاملا آگاه باشد و برای استفاده از دستگاه مورد نظر کاملا تعلیم‌ دیده باشد و دوره‌های مخصوص لیزرتراپی را گذرانده باشد.

هزینه درمان

هزینه های درمان بستگی به نوع ایمپلنت های دندانی متغیر است اما حتی الامکان بهتر است از سیستم های شناخته شده و مورد تایید سازمان های معتبر دندانپزشکی استفاده شود . سیستم های ارزان وغیر استاندارد صدمات غیر قابل جبرانی را به بار خواهند آورد ولی ایمپلنت های استاندارد طول عمر نامحدودی دارند . شایان ذکر است هزینه درمان با توجه به تجهیزات و مواد بهره گیری از تکنیک های جدیدنسبت به انواع دیگر پروتز بالا نیست به گونه ای که هزینه یک واحد ایمپلنت تقریبا برابر یک بریچ سه واحدی ایده آل است .

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.