برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

چرا باید دندان‌ها را جایگزین کرد؟

چرا باید دندان‌ها را جایگزین کرد؟

ایمپلنت‌ های دندان علاوه بر اینکه شما را قادر می‌سازند بهتر حرف بزنید، غذا بخورید و بخندید، از آسیب رسیدن به زیبایی طرح لبخند و نیم‌رخ صورتتان، که به خاطر تحلیل رفتن استخوان فکتان رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند. ایمپلنت‌ های دندان در طول فرایند  جویدن نیروی بار را به استخوان فک انتقال می‌دهند که همین باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک می‌شود،، زیرا استخوان فک با افزایش تراکم استخوان به این بار وارده بر خود پاسخ می‌دهد. ایمپلنت‌ دندان به خاطر توانایی‌شان در زمینه جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و بازیابی ساختار اسکلتیی صورت و در عین حال کمک به بهبود قابل توجه تغذیه شهرت دارند. 
جایگزین نکردن دندان‌های از دست رفته پیامدهای ناخوشایند بسیاری دارد، از جمله:
•    انحراف دندان‌های مجاور: وقتی یکی از دندان‌های یک ردیف از دست رفته باشد، دندان‌های ردیف مقابل بر دندان‌های مجاور فضای خالی فشار آورده و باعث می‌شوند که آن‌ها به طرف آن فضای خالی منحرف شوند که این منجر به گیر کردن غذا در بین دندان‌ها و احتمالاً پوسیدن آن‌ها می‌شود. 
•    مشکل در جویدن: از دست رفتن دندان‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای جویدن غذاها و درنهایت بروز مشکل سوء‌هاضمه شود.
•    کاهش زیبایی چهره و تحلیل رفتن استخوان: از دست رفتن ظاهر جوان صورت و ساختار آن به دلیل تحلیل رفتن استخوان
•    از دست رفتن تکیه‌گاه لب‌ها
•    اشکال در تکلم: به وجود آمدن مشکلات تکلمی، خصوصاً اگر دندان‌های جلویی از دست رفته باشند

آیا ایمپلنت‌ های دندان برای من مناسب‌اند؟

ایمپلنت‌ های دندان برای افرادی از تمام رده‌های سنی که از سلامت عمومی دهان خوبی برخوردار بوده و دندان یا دندان‌های خود را به دلیل یک حادثه، بیماری لثه، آسیب‌دیدگی یا به دلایل دیگر از دست داده‌اند بهترین گزینه می‌باشد. البته، باید استخوان محل نصب ریشه دندان‌ها به قدری باشد که بتواند به عنوان تکیه‌گاه ایمپلنت عمل کند. همچنین بعضی از مشکلات پزشکیی بیماران، باید قبل از کاشتن دندان دقیقاً بررسی شوند.‌ بعضی از بیماری‌های مزمن، استعمال شدید دخانیات یا زیاده‌روی در الکل استفاده از ایمپلنت‌ های دندان را با مشکل مواجه می‌کنند.. برای همین، هر دندانپزشک ما پس از ارزیابی دقیق تاریخچه پزشکی‌تان، در مورد تمام مشکلات پزشکی که می‌توانند بر درمانتان تأثیر بگذارند به شما هشدارهای لازم را خواهند داد. البتهه باید دانست که سن در این میان نقشی ندارد.

آیا به اندازه کافی استخوان برای نصب ایمپلنت دارم؟

بیمار باید آن‌قدر استخوان داشته باشد که بتواند به عنوان تکیه‌گاه ایمپلنت عمل کند. اگر هم به اندازه کافی استخوان ندارید، روش‌های بسیار برای اصلاح کمبود استخوان وجود دارد. متخصص ایمپلنت ما وضعیتتان را ارزیابی کرده و مشخص خواهد کرد که آیا به حجم استخوان بیشتری نیاز دارید یا خیر. ممکن است لازم باشد که متخصص یک عمل لیفت سینوس یا جایگزینیی استخوان مصنوعی  روی فکتان انجام بدهد تا بعد بتواند ایمپلنت‌ ها را نصب کند.

ایمپلنت‌های دندان چه مزایایی دارند؟

حس و ظاهر ایمپلنت‌های دندان آن‌چنان طبیعی است که فراموش خواهید کرد که دندانتان را از دست داده‌اید. شاید به خاطر از دست دادن یک دندان لبخندتان را پنهان می‌کنید. شاید احساس می‌کنید که دندان‌های مصنوعی‌تان به اندازه دندان‌های واقعی در جای خود محکم نیستند. شاید برای جویدن غذا با مشکل مواجه هستید. اگر یک یا چند دندانتان را از دست داده‌اید و می‌خواهید که دوباره به راحتی و با اعتماد به نفس بخندید، حرف بزنید و غذا بخورید، استفاده از ایمپلنت‌ ها پاسخ شما است. ایمپلنت‌های دندان خصوصاً برای افرادی مناسب‌اند که دیگرر نمی‌توانند از دندان‌های مصنوعی استفاده کنند. ایمپلنت‌ ها می‌توانند در موارد زیر به شما کمک کنند:
•    به دست آوردن دوباره توانایی درست جویدن و حرف زدن
•    بازیابی زیبایی چهره 
•    حفظ باقیمانده ساختار استخوان فک
•    بازیابی عملکرد و ظاهر طبیعی دندان‌ها
•    افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

آیا ایمپلنت‌های دندان انواع مختلفی دارند؟

بله، آن‌ها انواع مختلفی دارند. ما از ایمپلنت‌ های دیو  استفاده می‌کنیم، همچنین می‌توانیم دو نوعِ نوبل بیوکر و استراومان را نصب کنیم. ما می‌توانیم روکش و بریج تولید کرده یا دندان‌های مصنوعی که با پیچ و مهره به فک متصل می‌شوند (دندان‌ مصنوعی لوکیتور ) را  روی انواع دیگر ایمپلنت‌ ها نصب کنیم.

عمل نصب ایمپلنت دندان چگونه است؟

فرایند درمان ایمپلنت دندان شامل مراحل زیر است:
•    نصب ایمپلنت 
•    بهبود لثه
•    نمایان کردن  محل نصب ایمپلنت‌ ها
•    قالبگیری از محل نصب
•    نصب تاج (روکش) و بریج یا اوردنچر  
پس از نصب ایمپلنت، بهبود لثه 3 تا6 ماه طول می‌کشد که در طول آن استخوان به ایمپلنت متصل می‌شود. البته اگر به عمل لیفت سینوس یا جایگزینی استخوان مصنوعی نیاز باشد، ممکن است به زمان بیشتری نیاز باشد. 
در پایان دوره بهبود، لازم خواهد بود که بیمار بین 5 تا 15 جلسه به کلینیک مراجعه کند تا تاج‌های سرامیکی یا زیرکونیومی تهیه شده و با ایمپلنت‌ها و شرایط دهان او تطابق داد‌ه شوند. برای بسیاری از بیماران می‌توان مرحله دوم را به دو قسمت تقسیم کرد و بین این دو قسمت یک تا دو هفته به بیمار استراحت داد.

آیا این فرایند ناراحتی یا دردی دارد؟

طبق گفته بسیاری از بیماران دردسر جراحی ایمپلنت دندان کمتر از کشیدن دندان است. ایمپلنت‌های دندان با استفاده از یک بی‌حسی موضعی ساده نصب می‌شوند، البته اگر خیلی مضطرب باشید می‌توان این کار را تحت تزریق آرام‌بخش انجام داد. خیلی از بیماران گزارش داده‌اند که بعد از عمل از آنچه پیش‌بینی می‌کردند بسیار راحت‌تر بوده‌اند.

آیا در طول این فرایند، مدتی بدون دندان جایگزین خواهم بود؟

برای داشتن دندان‌های موقتی در طول دوره بهبود لثه راه‌های مختلفی وجود دارد. اکثر افراد در طول این دوره از دندان‌های مصنوعی خود استفاده می‌کنند. اما بعضی از افراد مدت زیادی بدون دندان بوده‌اند و بنابراین اینکه چند ماه دیگر را بدون دندان‌های موقت سر کنند هیچ مشکلی برایشان ایجاد نمی‌کند. آن‌هایی هم که چنین شرایطی را ندارند معمولاً می‌توانند از دندان‌های موقت ثابت یا متحرک استفاده کنند. دندان‌های موقت ثابت گران‌ترند زیرا آن‌ها همان پل‌های دندانی هستند که به دندان‌های مجاور متصل می‌شوند. دندان‌های متحرک، مانند دندان‌های مصنوعی، را هم می‌توان در یک لابراتوار برای شما ساخت، یا اینکه می‌توانید از همان دندان‌های مصنوعی خودتان، با کمی اصلاحات جزئی، در طول فاز بهبود لثه استفاده کنید.

درمان به این روش چقدر زمان می‌برد؟

نصب ایمپلنتها نیازمند 3 تا 5 جلسه مراجعه است و پس از آن دوره بهبودی 3 تا 6 ماه طول می‌کشد که در طول آن استخوان به ایمپلنت جوش می‌خورد. می‌توانید در طول این دوره از دندان‌های مصنوعی‌تان استفاده کنید.‌ در پایان دوره بهبود به 5 تا 15 جلسه مراجعه به کلینیک نیاز خواهد بود تا تاج‌های سرامیکی یا زیرکونیومی مطابق با ایمپلنتها و شرایط دهان بیمار تهیه و اصلاح شوند. 
برای بسیاری از بیماران می‌توان مرحله دوم را به دو دوره مراجعه کوتاه‌تر تبدیل کرد تا بیمار مابین آن‌ها 1 تا 2 هفته استراحت کند.

ایمپلنتها چقدر دوام خواهند داشت؟

تحت شرایط مناسب و با رعایت کامل بهداشت دهان، ایمپلنتهای دندان می‌توانند تا آخر عمر دوام بیاورند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.