برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

ایمپلنت دندان و مراحل آن

ایمپلنت دندان و مراحل آن

سئوالی که امروزه برای بسیاری از بیماران مطرح می گردد آن است که ایمپلنت دندان چیست  و یا به عبارت ساده تر ایمپلنت یعنی چه. در این  مقاله سعی بر آن شده است که علاوه بر پاسخ به سئوال فوق، اطلاعاتی درباره ایمپلنت نیز در اختیار خوانندگان قرار گیرد.

در پاسخ به این سئوال که ایمپلنت چیست و یا ایمپلنت دندان چیست می  بایستی بیان نمود که اگر شخصی یک یا چند دندان و یا کلیه دندان های خود را از دست داده باشد، به منظور جایگزینی دندان‌های از دست رفته می‌تواند از ایمپلنت‌های دندانی استفاده نماید. ایمپلنت دندان پیچ ساخته شده از جنس فلز تیتانیوم و یا آلیاژهای تیتانیوم می‌باشد که در داخل حفره‌ای که در استخوان فک ایجاد شده است قرار می‌گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می گردد. ایمپلنت دندان میتواند یک پارچه و یا دو تکه باشد و توسط پیچ  اتصال قسمت آباتمنت و ریشه به هم متصل می شوند. تمام قطعات پروتزی و پیچ اتصال نیز از جنس تیتانیوم و یا آلیاژهای تیتانیوم ساخته می شود و زمانیکه این قطعات به هم بسته میشوند پدیده جوش سرد اتفاق افتاده و دو قطعه تیتانیوم به هم آمیخته میشوند. ایمپلنت دارای شیارهای میکروسکوپی بر روی سطح خود می باشد. همانگونه که در عکسهای ایمپلنت در قسمت گالری تصاویر  نشان داده شده است، پس از قرارگیری ایمپلنت در داخل حفره‌ای که در استخوان فک ایجاد شده است،  اتصال ایمپلنت با استخوان اطراف آن با گذشت زمان و به علت افزایش توده استخوانی بر روی سطح شیارهای میکروسکوپی ایمپلنت، تحکیم خواهد گردید.

شما در قسمت گالری تصاویر می توانید عکس دندان های ایمپلنت انجام شده توسط خانم دکتر الناز خشند را مشاهده نمایید.

ایمپلنت دندان و ساختار آن

داشتن اطلاعات در مورد درباره ایمپلنت دندان و آشنایی با مراحل درمانی دندان ایمپلنت می تواند این امکان را فراهم نماید که در انتخاب درمان صحیح و تصمیم برای انتخاب نوع درمان با دیدی باز و آگاهانه عمل نمایید. در درمان های رایج قدیمی که به صورت پروتزهای ثابت و متحرک عرضه می گردیدند،  از دندانهای کناری به عنوان پایه (پروتز ثابت) و یا تکیه گاه (پروتز های متحرک) استفاده می گردیدکه این امر منجر به آسیب دیدن دندان های کناری می گردد. جاگذاری کردن دندان بدون دخالت دادن دندانهای کناری در داخل استخوان فک مشابه دندان های طبیعی و تبعاً جلوگیری از به آسیب دیدن دندان های کناری فلسفه ابتدایی ابداع ایمپلنت بوده است.

پیشرفت های علمی حاصله، امیدها را برای بازسازی مطلوب دندان های از دست رفته افزایش داده اما می بایستی به این امر توجه نمود که به دلیل پیچیده بودن مراحل و چالش های متعدد فنی و بیولوژیک این درمان، هر گونه ساده انگاری و عدم دقت علاوه بر صرف هزینه و وقت زیاد در نهایت شاید نتواند انتظارات را بر آورده نماید. شایان ذکر است در پاسخ به این سئوال که ایمپلنت چیست؟ آشنایی با ساختار ایمپلنت دندان کمک شایانی در راستای پاسخگویی جامع به سئوال فوق الذکر و رفع ابهامات مربوطه خواهد نمود. بنابراین سعی گردیده است که در ادامه این مقاله،  ساختار ایمپلنت دندون به صورت مبسوط شرح داده شود.

  • ١- بدنه اصلی

    همانگونه که در عکس ایمپلنت در تصویر مقابل مشاهده می نمایید، ساختار اصلی ایمپلنت (قسمت تحتانی در عکس ) یک پایه از جنس فلز تیتانیوم و یا آلیاژهای تیتانیوم به شکل پیچ است که با جراحی ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک کاشته می شود. بدین منظور بعد از برش لثه در ناحیه مورد نظر و دسترسی به استخوان فک، با استفاده از دریل و مته ای که هم سایز پایه ایمپلنت است در استخوان فک حفره ایجاد شده و پایه ایمپلنت در داخل حفره قرار می گیرد.

    یکی از دلایل بالا بودن قیمت ایمپلنت علاوه بر بالا بودن قیمت فلز تیتانیوم، نحوه ساخت ایمپلنت می باشد. نحوه ساخت ایمپلنت به گونه ای بوده که ایمپلنت در سطح خود به صورت هوشمند عمل نموده و استخوان مجاور را تحریک به استخوان سازی می نماید. لذا استخوان سازی در اطراف ایمپلنت منجر به استحکام ایمپلنت به استخوان اطراف شده و استحکامی مشابه ریشه دندان طبیعی را فراهم می نماید.

  • ٢- اباتمنت یا اتصال دهنده با تاج 

    همانگونه که در عکس ایمپلنت دندانی نشان داده شده است، اباتمنت (قسمت میانی در عکس) پس از کار گذاشتن تنه اصلی ایمپلنت (قسمت تحتانی در عکس) برروی ایمپلنت قرار می گیرد و برای حفظ و نگهداری پروتز و یا ساختارهای فوقانی سیستم ایمپلنت بکار می رود. اباتمنت انواع مختلفی دارد که سه نوع عمده آن عبارتند از نوع پیچ شونده که به تنه اصلی پیچ می شود ، نوع سِمآن شونده که به تنه اصلی چسبیده می شود و نوع سوم که به عنوان اتصالات اُوِردِنچِری برای دست دندان کامل و یا پارسیل محکم شده و همراه با ایمپلنت بکار می رو( این نحوه از اتصالات مثل دکمه های فشاری عمل کرده و با فشار جا افتاده و با مختصر فشار جدا می شوند). اباتمنت ممکن است به صورت مستقیم و یا زاویه دار نسبت به تنه اصلی قرار گیرد که نوع مستقیم و زاویه دار هریک کاربردهای مخصوص خود را دارد.

  •  ٣- قسمت تاج

    تاج ایمپلنت و یا روکش ایمپلنت (قسمت فوقانی در عکس ایمپلنت دندان) بعد از قالبگیری در لابراتوار ساخته می شود و فرم روکش و رنگ آن بسته به فضای موجود و دقت دندانپزشک متفاوت خواهد بود. روکش مناسب برای ایمپلنت، سطح جونده مناسب جهت تغذیه بیمار و نیز رنگ و فرم مناسبِ زیبایی دندان ها را فراهم می نماید. همچنین، روکش ایمپلنت بایستی به گونه ای ساخته شود که رعایت بهداشت آن آسان بوده و به روشهای معمول بتوان آن ها را تمیز نمود.

    شما می توانید به منظور مشاهده تصاویر ایمپلنت، عکس دندان ایمپلنت شده و آشنایی بیشتر با ایمپلنت‌های دندانی، در قسمت گالری تصاویر به تصاویر، فیلم ایمپلنت دندان و فیلم جراحی ایمپلنت انجام شده توسط خانم دکتر الناز خشند مراجعه نمایید.

مراحل 

در این مقاله مراحل و روش ایمپلنت دندانی شرح داده شده است. به طور کلی، مراحل کاشت دندان ایمپلنت شامل چهار مرحله می باشد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده است. می بایستی توجه نمود که نحوه کاشت ایمپلنت با توجه به شرایط هر بیمار اندکی متفاوت خواهد بود.

در مرحله اول، متخصص ایمپلنت دندان (پریودنتیست) با دقت وضعیت دهان و دندان های شما را بررسی کرده و بعد از عکس برداری و یا سی تی اسکن از سر، دندان ها و فک، امکان آن برای شما را تأیید یا رد خواهد نمود.

در صورت تایید امکان پذیر بودن ایمپلنت کردن دندان در مرحله اول، متخصص ایمپلنت دندان (ایمپلنتولوژیست) از طریق جراحی و با استفاده از بی حسی موضعی آن را در داخل استخوان فک، زیر بافت لثه قرار می دهد.

در مرحله سوم از مراحل کاشت دندان ایمپلنت، بعد از گذشت زمان مناسب که بافت لثه ترمیم گردید و ایمپلنت کاشته شده با استخوان پیوند برقرار نمود، متخصص ایمپلنت دندان (پریودنتیست) آباتمنت را به ایمپلنت کاشت شده متصل می نمایند.

در مرحله پایانی، پروتز دندان ساخته شده، بعد از گذشت زمان مناسب به آباتمنت متصل می شود.

شما می توانید به منظور مشاهده تصاویر نحوه انجام ایمپلنت و آشنایی بیشتر با مراحل کاشت ایمپلنت ، در قسمت گالری تصاویر به تصاویر نحوه ایمپلنت دندان که توسط خانم دکتر الناز خشند انجام شده است مراجعه نمایید.

طول عمر 

طول عمر ایمپلنت دندان یکی دیگر از سئوالاتی است که امروزه برای بسیاری از بیماران مطرح می گردد. در این مقاله سعی بر آن شده است که در راستای پاسخ به سئوال فوق، اطلاعاتی درباره عمر ایمپلنت در اختیار خوانندگان قرار گیرد.

امروزه در طراحی و ساخت ایمپلنت از تکنولوژی‌های نوین ‌استفاده می گردد که این امر به همراه انجام صحیح و دقیق روش های جراحی ایمپلنت دندانی منجر می گردد که عمر ایمپلنت در فک بسیار افزایش یافته و می توان در شرایط ایده‌آل برای ایمپلنت‌ عمر نا محدود را متصور گردید. به طور کلی، عمر ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به تکنولوژی ساخت، جنس و مشخصات مکانیکی ایمپلنت و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان بیمار اشاره نمود.

البته لازم به ذکر است که همانند سایر درمان های دندان پزشکی، عمر نا محدود ایمپلنت بدون رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان توسط بیمار و انجام معاینات دوره ای توسط دندان پزشک میسر نخواهد بود.

روکش

یکی از مراحل ایمپلنت دندانی ساخت روکش ایمپلنت و نصب آن در دهان  بیمار می باشد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده شده است. می بایستی توجه نمود که ساخت روکش ایمپلنت و نصب آن در دهان بیمار با توجه به شرایط هر بیمار اندکی متفاوت خواهد بود.

به طور کلی، بعد از گذشت زمان مناسب از جراحی ایمپلنت که بافت لثه ترمیم گردید و ایمپلنت کاشته شده با استخوان پیوند برقرار نمود، دندان پزشک اقدام به برداشتن لثه قرار گرفته بر روی ایمپلنت دندانی  و آشکار نمودن آنها در محیط دهان نموده و آباتمنت را به ایمپلنت کاشت شده متصل می نماید

سپس دندان پزشک موقعیت ایمپلنت های دندانی و فک مقابل آن را به منظور ساخت روکش ایمپلنت قالب گیری می نماید و رنگ روکش را با توجه به رنگ دندان های بیمار و نظر بیمار انتخاب می نماید.  روکش ایمپلنت می بایستی با خصوصیات و شرایط دهان کاملا سازگاری داشته باشد. امروزه از روکش های چینی (پرسلن) و یا روکش های زیرکونیا به عنوان روکش ایمپلنت به دلیل سازگاری  بالا ترکیبات این دو نوع روکش با شرایط دهان استفاده کی گردد.

پس از ساخت روکش ایمپلنت در لابراتوار، روکش ساخته شده‌ بر روی آباتمنت قرار گرفته و در صورت مناسب بودن و راحت بودن بیمار با آن و همپنین تطبیق رنگ آن، به صورت دائم به آباتمنت چسبانده می شود.

 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.