برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

ایمپلنت دندانی ( کاشت دندان ) چیست؟

ایمپلنت دندانی ( کاشت دندان ) چیست؟

پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم، که در استخوان فک، جایگزین ناحیه بی دندان می شود، ایمپلنت دندانی گفته می شود. این پیچ پس از استئو اینتگریشن یا همان یکپارچگی استخوانی  محکم به استخوان جوش می خورد و در صورتی که خوب نگهداری شود تا پایان عمر جای دندان از دست رفته طبیعی را پر خواهد کرد.

ایمپلنت دندان از چه بخشهایی تشکیل شده است؟

همانطور که اشاره شد ایمپلنت ها جایگزینهای دندان طبیعی هستند به همین جهت از دو بخش ریشه و تاج ( همانند دندان ) تشکیل شده اند.
در اصطلاح علمی ریشه فیکسچر و تاج آباتمنت گفته می شود.

آیا تمام افراد می توانند تحت درمان ایمپلنت دندانی استفاده کنند؟

تمام افرادی که دچار بی دندانی شده اند می توانند ایمپلنت های دندانی را جایگزین دندان از دست رفته خود کنند.

آیا ایمپلنت های دندانی انواع مختلفی دارند؟

همانطور که استخوان بندی و ارتباط فکین در افراد مختلف متفاوت است، ایمپلنت های دندانی نیز از لحاظ اندازه و سایز و شکل ظاهری متفاوتند. اینکه چه ایمپلنتی برای چه کسی مناسب است بسته به نظر پزشک معالج دارد. دندانپزشکان با ملاحظه رادیوگرافی و معاینه بیمار بهترین طرح درمان را پیشنهاد می دهند.

کاشت ایمپلنت چقدر زمان می برد؟

به این خاطر که کاشت دندان معمولا جراحی دندان گفته می شود، اکثرا این فکر ایجاد می شود که عمل سنگین و طولانی پیش رو خواهد بود در صورتیکه
معمولا این درمان بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان می برد. مگر زمانیکه به درمانهای تکمیلی مثل گرفت و سینوس لیفت نیاز باشد، که ممکن است تا 2 ساعت هم درمان به طول بیانجامد.

چقدر زمان لازم است تا ایمپلنت کاملا جایگزین دندان از دست رفته شود؟ ( طول درمان ایمپلنت )

معمولا بین 3 تا 6 ماه بسته به اینکه کاشت در فک بالا انجام شده باشد یا پایین، زمان لازم است که استئو اینتگریشن کامل شود و ایمپلنت کاملا به فک جوش بخورد و بعد از آن پروتز روی دندان قرار خواهد گرفت و ایمپلنت کاملا جایگزین دندان از دست رفته خواهد شد.

آیا درمان ایمپلنت دندان همیشه موفقیت آمیز خواهد بود؟

گفته می شود فک پایین برای کاشت دندان همواره با موفقیت بیشتری همراه است. این موفقیت ٪98 تا 100 ٪ تخمین زده شده است اما میزان این موفقیت در ایمپلنت فک پایین کمی کمتر خواهد بود و تقریبا 90٪ تا ٪95 پیش بینی می شود.

آیا درمان ایمپلنت درد دارد؟

جالب است بدانید که بر خلاف تصور عموم بیمار در حین کاشت دندان هیچ دردی احساس نخواهد کرد البته پس از جراحی بسته به شرایط فیزیولوژیک بیمار واکنشها متفاوت است که بیمار حتما تحت داروتراپی قرار خواهد گرفت و درد به حداقل خواهد رسید.

ایمپلنت دندان چقدر دوام دارد ؟ ( طول عمر ایمپلنت )

مطالعات و بررسیها بر روی کسانی که سابقه کاشت دندان داشتند، نشان میدهد که در صورتیکه درمان تخصصی زیر نظر پزشک معتمد و با تجربه انجام شود و فرد هم از ایمپلنت همچون دندان دائمی مراقبت کند به این معنا که بهداشت دهان و دندان و معاینات دندانپزشکی را جدی بگیرد، و سلامت عمومی خوبی داشته باشد، ایمپلنت عمر نا محدودی دارد و تا پایان عمر در دهان فرد باقی خواهد ماند.

نگهداری از ایمپلنت دندانی چگونه است؟

ایمپلنت دندانی همچون دندان طبیعی نیاز به نگهداری و مراقبت دارد و به همین خاطر استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه به افراد توصیه می شود.

چه کسانی مجاز به استفاده از ایمپلنت دندانی نیستند؟

- بیماران روانی
- هموفیلی
- مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی بدن
- افراد تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی
- کسانی که به تازگی سابقه سکته داشته اند.
- مصرف کنندگان دخانیات و مشروبات الکی

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.