برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

برند ایمپلنت

قیمت ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت تهران,ایمپلنت

اهمیت نگهداری از ایمپلنت‎ها‎

اهمیت نگهداری از ایمپلنتها

حفظ و مراقبت از ایمپلنت ‎ها‎ یکی از نکات مهمی است که در زمان کار گذاشتن پایه های تیتانیومی، دندانپزشک زیبایی و ترمیمی تاکید زیادی بر آن دارد و توصیه‎ها‎ی خود را به بیماران ارائه می‎دهد. دائمی بودن پروتزهای ایمپلنت موجب شده تا مراقبت و نگهداری از آنها اهمیت پیدا کند. در هر انسانی تفاوتهای اناتومیک از جمله تفاوت در میزان استخوان، کیفیت استخوان، شکل و نیز ارتباط فک بالا و پایین، اختلاف در اندازه‎ها‎، شکل‎ها‎ و ترکیب بندی‎ها‎ی ایمپلنت دندانی وجود دارد که موجب تفاوت در نحوه کاشت و نتیجه نهایی درمان ایمپلنت شده است. اگر استخوان‎ها‎ی فک بیمار به تحلیل روند و یا کف سینوس (سینوس‌های فک بالا) تغییر مکان دهد، بیمار باید تحت مراقبت‎ها‎ی دندانپزشک زیبایی خوب خود قرار بگیرد. به همین دلیل مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندانی اهمیت پیدا می‎کند.

چگونگی نگهداری از ایمپلنتهای

نگهداری از ایمپلنت‎ها‎ شامل بررسی‎ها‎ و معاینات دوره ای است که توسط دندانپزشک خوب انجام می‎شود و شامل جرم گیری، بررسی پایه، معاینه استخوان فک و ... است. حفظ بهداشت فردی نیز از دیگر نکاتی است که به عنوان مهمترین عامل ماندگاری ایمپلنت ‎ها‎ بیان می‎شود. دندانپزشک زیبایی ترمیمی باید بتواند شباهت‎ها‎ و تفاوت‎ها‎ی ایمپلنت‎ها‎ و دندانهای طبیعی را از یکدیگر تشخیص دهد تا دستورالعمل‎ها‎ی نگهداری و حفظ سلامت ایمپلنت‎ها‎ را به بیمار توصیه نماید.
قرار گرفتن مستقیم ایمپلنت دندان درون استخوان آلوئول (پایه ای برای نگهداشتن پروتز) موجب می شود تا پروتز، نیروهای اکلوزالی را به استخوان آلوئول متصل کند. نگهداری صحیح از ایمپلنت دندان موجب سلامتی بافت‎ها‎ی نرم و سخت دهان می‎شود.

روشهای نگهداری از ایمپلنتها

بیماران با کمک روش‎ها‎ی مورفولوژی می‎توانند دندانهای کاشته شده خود را تمیز نمایند. به عنوان مثال یکی از توصیه‎ها‎ی اکید دندانپزشک زیبایی خوب، استفاده بیمار از مسواک اینترپروگزیمال است زیرا این نوع مسواک می تواند تا 3 میلیمتر به داخل سالکوس لثه یا پاکت نفوذ و سالکوس پری ایمپلنت را به خوبی تمیز کند. علاوه بر این کنترل مکانیکی پلاک، استفاده روزانه از دهانشویه‎ها‎ی حاوی گلوکونات کلروهگزیدین، می‎تواند تا میزان زیادی از رشد باکتری‎ها‎ی درون ایمپلنت دندان جلوگیری نماید.
نگهداری ایمپلنت دندان در یکسال اول اهمیت بیشتری دارد. بیمار باید در 3 ماهه اول، تحت مراقبت‎ها‎ی دندانپزشک خوب قرار بگیرد. بویژه اگر بیمار به دلیل بیماری پریودنتال دندان خود را از دست داده باشد، فات‎ها‎ی پری (Stable) نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.
اگر یکسال از کاشت ایمپلنت دندان گذشته باشد و در این مدت هیچ مشکلی برای دندانهای بیمار رخ ندهد، می‎تواند هر 4 تا 6 ماه یکبار، برای معاینات به دندانپزشک زیبایی مراجعه نماید. دندانپزشک باید در جریان وضعیت بیمار قرار بگیرد و از وضعیت سلامت بافت‎ها‎ی پری ایمپلنت دندان، باخبر شود تا در مواقع لزوم تصمیمات درستی اتخاذ نماید.

نحوه معاینات ایمپلنت توسط دندانپزشک

دندانپزشک باید اجزاء پروتزی دندان بیمار را به طور دقیق معاینه کند تا در صورت وجود احتمالی پلاک، جرم یا لق شدن پروتز را دریابد. همچنین بیمار هر 12 تا 18 ماه یک بار، باید از ایمپلنت ‎ها‎  رادیورافی تهیه کند. در پروتزهایی که پیچ شونده هستند، دندانپزشک باید حداقل یک بار در سال، این نوع پروتزها را باز نماید تا بتواند بافت‎ها‎ی سخت و نرم پری ایمپلنت را بهتر ارزیابی کند. با این کار، دندانپزشک زیبایی خوب، می تواند علائم عفونت، تحلیل استخوان پری ایمپلنت و یا نوروپاتی را مشاهده و بیمار را تحت مراقبت قرار دهد  تا از شکست ایمپلنت جلوگیری کند.
یک نکته مهم در نقش دندانپزشک خوب برای مراقبت از ایمپلنت‎ ها‎، دقت در بافت‎ها‎ی نرم لثه، تغییرات رنگ و قوام بافت نرم آنهاست. وجود تراکت فیستوله یک نشانه کلینیکی جدی است و می تواند موجب ایجاد پاتولوژی و در نتیجه شکست ایمپلنت شود.

مراقبتهای بیمار از ایمپلنت

بیمارانی که از این شیوه درمانی استفاده می‎کنند، باید بدانند که بخش مهمی از نگهداری ایمپلنت ‎ها‎ بر عهده خود آنها خواهد بود و در صورت نتیجه نامطلوب، نباید تمامی مشکلات را به دندانپزشک زیبایی ترمیمی ربط دهند. براساس تحقیقات به عمل آمده، ثابت شده که پلاک باکتریایی نه تنها به ژنژیویت و پریودنتیت منجر می‎شود، بلکه می‎تواند عامل پیدایش  peri- implantits نیز باشد. بنابراین اولین فاکتور در حفظ و نگهداری ایمپلنت ‎ها،‎ شخص بیمار است. بویژه اگر ایمپلنت در مجاورت دندانهای طبیعی قرار گرفته باشد، ممکن است موجب بیمار پریودنتال در بیمار شود. در این صورت می تواند فضای مناسبی برای رشد باکتری‎ها‎ی پاتوژن و ارسال آنها به سالکوس پری ایمپلنت ایجاد کند. به تبع این امر، شاهد تخریب دندانهای طبیعی خواهیم بود. لذا شستشوی مداوم دندانهای کاشته شده و رعایت نکات بهداشتی از جمله مواردی است که تمامی متخصصان به آن تاکید جدی دارند.
 

ایمپلنت و زیبایی

ایمپلنت و زیبایی

دندان تنها قسمتی از بدن است که امکان رشد مجدد ندارد به همین دلیل انسان از گذشته ها‎ی دور تاکنون در فکر جایگزینی برای دندانهای از دست رفته بوده است. روش‏ها‎ی مختلفی نیز برای این امر استفاده شده که آخرین دستاورد بشر، روش ایمپلنت یا کاشت دندان است. در این روش از ایمپلنت‏ها‎ی تیتانیوم استفاده می‎شود که بصورت پایه در لثه قرار می‎گیرند و پس از مدتی با استخوان فک جوش می‎خورند و به جزئی از بدن تبدیل می‎شوند. قسمت عاج نیز بر روی آن قرار می‎گیرد و دقیقا به مانند دندانهای طبیعی عمل می‎کنند.
در ابتدای ورود این تکنولوژی، به دلیل قیمت بالا تنها برای افرادی استفاده می‎شد که حاضر به پرداخت هزینه‏ ها‎ی بالا بودند. از سوی دیگر به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع کافی از این روش، برخی تصور می‎کردند کاشت دندان با درد و دوره نقاهت طولانی همراه است و به همین دلیل از انجام آن خودداری می‎کردند. در حال حاضر با گسترش علم و ساده تر شدن روند کاشت دندان، کلاسهای آموزش ایمپلنت نیز برگزار می‎شود که موجب آگاهی بیماران از این روش درمانی شده است.

ایمپلنت و تاثیر آن بر زیبایی

روش درمانی ایمپلنت دندانی برای افرادی که تمامی دندانهای خود را از دست داده اند قابل استفاده است که با قرار دادن حداقل دو ایمپلنت دندان در هر فک، پروتزی متحرک محکم و بدون لغزش در اختیار بیمار قرار می‎گیرد. در این روش دندان‏ها‎ بدون پیوستگی به یکدیگر جایگزین شده و نیاز به تراش دندانهای مجاور نخواهد بود. چرا که دندانپزشک با اندازه گیری دقیق، فضای خالی را مشخص کرده و متناسب با آن، ایمپلنت دندانی را در لثه جایگذاری می‎کنند. بنابراین این دندانها با اندازه متناسب با یکدیگر قرار گرفته و شکل ظاهری زیبایی دارند.
زمانی که بیمار یک یا چند دندان خود را از دست داده است، بدون آسیب رساندن به دندانهای مجاور، کاشت دندان در فضای خالی انجام می‎شود. اگر بیمار دندانهای زیادی را از دست داده باشد، با قرار دادن چند ایمپلنت دندانی در فک آنها و استفاده از آنها به عنوان پایه، می‎توان پروتز متکی بر ایمپلنت را برای جایگزینی دندانهای از دست رفته را جبران کرد. این روش برای بیمارانی که از پروتز متحرک استفاده می‎کنند، با استفاده از دو پایه ایمپلنت دندانی در فک آنها می‎تواند پروتز را با هزینه کم، محکم نماید و زیبایی را برای بیمار به ارمغان آورد.

تاثیر جنس ایمپلنت بر زیبایی

ایمپلنت‏ ها‎ی دندانی از جنس‏ها‎ی مختلفی تهیه می‎شوند که می‎تواند فلزی، سرامیکی و یا تیتانیوم باشد. ایمپلنت دندانی از دو قسمت فیکسچر و اباتمنت تشکیل شده است. فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان و بخش اباتمنت نیز بر روی پایه قرار می‎گیرد که روکش چینی با فرم دندان، روی آن قرار داده می‎شود. این روکش‏ها‎ به سه شکل تهیه می‎شوند: روکشهای تمام فلزی ( all metal)، روکش سرامیکی دندان (all ceramic)، روکشهای pfm ترکیب سرامیک و فلز (چینی باند شده به فلز)، که هر یک معایب و مزایای خاص خود را دارد.
  1. جنس روکش‏های تمام فلز: از استحکام بالایی برخوردار هستند و با عنوان روکش‏ها‎ی طلا شناخته شده هستند چرا که گاهی از فلزات گرانقیمت نیز برای ساخت آنها استفاده می‎شود. این نوع روکش‏ها‎ تفاوت فاحشی با دندانهای طبیعی داشته و به همین دلیل از نظر زیبایی چندان جالب نیست.
  2. روکش سرامیکی دندان: از جنس چینی بوده که متناسب با دندانهای طبیعی می‎باشند. به همین دلیل کسانی که به شکل ظاهری دندان بیش از استحکام آن اهمیت می‎دهند، از این روکش‏ها‎ استفاده می‎کنند.
  3. روکشهای ترکیبی از سرامیک و فلز (زیرکونیا): این نوع روکش از جنس سرامیک بوده و به روکش‏ها‎ی فلزی شباهت زیادی دارند اما در ساخت آنها به جای استفاده از فلز، زیرکونیوم استفاده می‎شود که رنگ آنها سفید است و به همان اندازه روکش‏ها‎ی فلزی استحکام بالایی دارند.
نقش ایمپلنت در حفظ استخوان فک و زیبایی
استخوان فک محافظ ریشه دندان است که تاثیر زیادی نیز در زیبایی افراد ایفا می‎کند. ایمپلنت‏ها‎ی دندانی در نقاطی که دندان از دست رفته است، می‎توانند حجم استخوان فرد و زیبایی او را حفظ کنند. پس از جراحی ایمپلنت دندانی با توجه به جنس و شکل استخوان فک و همچنین واکنش‏ها‎ی بافتی بیمار، دوره درمان متفاوت است. اما نهایتا با مراقبت‏ها‎ی بیمار و تجویزات و دستورات دندانپزشک زیبایی و ترمیمی ، زیبایی ظاهری بیمار همچون دوره دندانهای طبیعی حفظ می‎شود.
 

آیا ایمپلنت دردناک است

با توجه به اینکه دندان نقش زیادی در غذا خوردن، صحبت کردن و زیبائی فرد دارد لذا با کشیدن یک دندان، این مسائل تحت تاثیر قرار می‎گیرد و با کشیده شدن یک دندان بقیه دندان‌ها‎ به تدریج به طرف ناحیه خالی حرکت کرده و کل نظم دندان‌ها‎ به هم می‎ریزد. همچنین در صورتی که دندان به موقع جایگزین نشود، لثه به تحلیل می‎رود و استخوان لثه نیز کارایی و سلامت خود را از دست می‎دهد. لذا برای جایگزینی دندان بهترین راه استفاده از کاشت دندان یا همان ایمپلنت می‎باشد.
ایمپلنت یکی از فناوری‌ها‎ی علم دندانپزشکی است که به شکل یک پایه تیتانیومی در درون لثه جایگذاری می‎گردد و پس از مدتی با استخوان فک جوش می‎خورد و می‎تواند به عنوان یک دندان واقعی محسوب شود. با دندانی که از طریق ایمپلنت در دهان قرار می‎گیرد، فرد می‎تواند بخندد، غذا بخورد و مشکل بی دندان بودن خود را حل نماید. این روش تنها برای کاشت یک دندان استفاده نمی‎شود و در صورتی که بخواهیم چندین دندان را جایگزین نماییم باز هم قابل کاربرد می‎باشد.
در این روش پایه تیتانیومی عضوی از بدن فرد محسوب می‎شود که امکان دفع یا کندن آن وجود ندارد (هر چند گفته می‎شود در صورت عدم مراقبت صحیح و یا رعایت نکردن نکات بهداشتی امکان تخریب دندان ایمپلنت شده وجود دارد) و از جهت بافتی و خونی با بدن بیمار سازگار است. از این رو می‎توان گفت، میزان و مدت عمر یک دندان ایمپلنت شده همانند سایر دندانها می‎باشد.
مزایای ایمپلنت
  • ‌‌ ایمپلنت به عنوان راه‌حلی قطعی برای جایگزینی دندان به شمار می‎رود.
  • بیماران در هر سنی که باشند می‎توانند از ایمپلنت استفاده کنند.
  • از دیگر مزایای کاشت دندان بوسیله ایمپلنت، عدم تراش دندانهای مجاور می‎باشد و یکی از شرایط استفاده از آن، سلامت کامل استخوان لثه است که با معایناتی که قبل از کاشت پایه تیتانیومی صورت می‎گیرد، سلامتی استخوان لثه مشخص می‎شود.
نکته: افرادی که دچاری بیماری‌ها‎ی کنترل نشده و مزمن هستند و همچنین افراد سیگاری نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند.
آیا ایمپلنت دردناک است؟
درمان بواسطه ایمپلنت چندین مرحله دارد. در مرحله اول کاشت پایه است که درون لثه قرار می‎گیرد. در زمان جراحی نیز، لثه به طور کامل بی حس می‎شود که در این شرایط بیمار هیچگونه دردی را متحمل نمی شود. به این معنا که جراحی هر پایه ایمپلنت در یک جلسه 15 دقیقه ای و تحت بی حسی موضعی انجام می‎شود و ملاحظات و مسائل آن از کشیدن دندان نیز، کمتر است. پس از اتمام جراحی ممکن است فرد دچار درد مختصری شود که با مسکن قابل رفع می‎باشد.
بسته به تعداد ایمپلنت هایی که در دهان قرار می‎گیرد. زمان جراحی متغیر که به تبع آن نیز درد ناشی از جراحی متفاوت می‎باشد. تا مدتی پس از جراحی نیز بیمار باید از غذاهای نرم استفاده نماید و به هیچ عنوان روی پایه تیتانیوم مواد غذایی سفت و سخت نشکند.
در مرحله دوم درمان ایمپلنت، سه تا شش ماه بعد از جراحی اول انجام می‌شود و روی ایمپلنت ها باز و یک قطعه فلزی به بر روی آنها متصل می‌گردد تا از لثه عبور و به استخوان برسد. در این مرحله نیز همچون مرحله قبل، لثه بیمار بی حس می‎شود و تنها پس از اتمام مرحله درمان، بیمار میزان کمی درد احساس می‎کند.
در مرحله سوم درمان اصلی شروع می‎شود که به درمان‌های عادی روکش شباهت دارد و شامل مراحل قالب‌گیری و امتحان روکش می‎شود. در اینجا کار درمان به پایان رسیده و عاج دندان بر روی پایه قرار داده می‎شود. در این مرحله درد زیادی متوجه بیمار نمی شود.
بطور کلی می‎توان گفت روش درمان ایمپلنت یکی از ساده ترین و کم مشکل ترین جراحی‌ها‎ی دهان می‎باشد که درد و ناراحتی زیادی ندارد. همچنین می‎توان بلافاصله پس از کشیدن یک دندان، عمل ایمپلنت را انجام داد، مشروط بر آنکه استخوان و لثه در سلامت کامل باشند. اگر متخصص تشخیص دهد که کاشت دندان باید به زمان دیگری موکول شود، باید ایمپلنت پس از سه تا چهار ماه پس از کشیدن دندان انجام گردد. افراد‎ی که به بیماری سیستمیکی دچار هستند باید تحت نظر دندانپزشک قرار بگیرند.
پس از اتمام مراحل درمان و قرار گرفتن دندان در جای خود، نیروی که در نتیجه غذا خوردن بر دندان وارد می‎شود، توسط استخوان فک دفع و در نتیجه هیچگونه دردی بوجود نخواهد آمد.
 

ایمپلنت چه مدت دوام دارد

ایمپلنت یا کاشت دندان به منظور پر کردن جای خالی یک دندان در دهان صورت می‎گیرد. ایمپلنت در مواردی استفاده می‎شود که بین دندانهای جلو فاصله ایجاد می شود این امر در اثر از دست رفتن یک دندان اتفاق‎ می‎‎افتد. همچین زمانی که فاصله زیاد بین دندان‎ها‎ در اثر از دست رفتن یک یا چندین دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند، باید از ایمپلنت استفاده کرد. ایمپلنت برای کسانی که به کلی دندانهای خود را از دست داده اند نیز روش درمانی مناسبی می‎‎باشد. اما این که ایمپلنت ها چه مدت دوام دارند و عمر آنها تا کی خواهد بود، برای بسیاری از متقاضیان کاشت ایمپلنت سوال است. در اینجا به نکاتی می‎پردازیم تا مشخص کنیم که ایا می‎توان دائمی بودن ایمپلنت را ضمانت کرد یا خیر؟
یکی از متخصصان دندانپزشکی بر این نظر است که نباید وعده‎ها‎ی بی اساس به بیماران داد چرا که وعده دادن آسان است اما عمل به آن دشوار خواهد بود. ایمپلنت نیاز به مراقبت ویژه ای دارد و در صورتی می‎توان گفت یک ایمپلنت موفقیت آمیز بوده و نیاز به ترمیم ندارد، که نکات بهداشتی در رابطه با آن رعایت شود. به طور کلی عمر ایمپلنت به چندین عامل بستگی دارد که در زیر به بررسی آنها می‎پردازیم:
تخصص دندانپزشک
دندانپزشک خوب به عنوان مهمترین عامل در طول عمر ایمپلنت محسوب می‎شود. به هر میزان که یک دندانپزشک در انجام کار خود متخصص باشد و بتواند ایمپلنت را به نحو احسن در دهان بیمار قرار دهد، به همان میزان نیز باید منتظر یک نتیجه مطلوب تر باشیم.
رعایت برخی از نکات بهداشتی که پزشک در هنگام درمان انجام می‎دهد و همچنین استفاده از تکنیک‎ها‎یی که بیمار درد کمتری را متحمل شود و در عین حال ایمپلنت با استخوان فک پیوند برقرار نماید تا به مرور زمان لق و کنده نشود، از مواردی است که بر طول عمر ایمپلنت مؤثر می باشد.
مراقبتهای بیمار
دندانی که به واسطه ایمپلنت در دهان قرار می‎گیرد نیز همچون سایر دندانهای طبیعی نیازمند مراقبت و حفظ نکات بهداشتی می‎باشد. مسواک زدن، استفاده از دهان شویه فلوراید دار، آب نمک، شستشو با آب ولرم پس از هر بار غذا خوردن، از جمله نکاتی است که بیماران پس از کاشت دندان باید رعایت نمایند. ایجاد فاصله زمانی میان خوردن غذاهای گرم و سرد، امتناع از خوردن بی رویه شیرینی، خودداری از شکستن مواد غذایی سفت با دندان ایمپلنت شده از دیگر مواردی است که باید بیمار رعایت نماید. در غیر اینصورت عمر ایمپلنت کاهش می‎یابد و چه بسا پس از مدت کوتاهی نیز به ترمیم و یا کاشت دوباره داشته باشد.
افرادی که دچار برخی از بیماری‎ها‎ از قبیل قند خون، کافی نبودن رشد استخوانی و ... هستند، نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند. نکته ای دیگر که باید به آن متذکر شد، مصرف دخانیات است که موجب کاهش عمر دندان کاشته شده می‎شود.
بر اساس آنچه گفته شده آنچه که تضمین کننده دائمی بودن عمر ایمپلنت است، مراقبتهای ویژه بیمار، رعایت نکات بهداشتی و در عین حال تخصص دندانپزشک‎ می‎‎باشد در غیر اینصورت نمی توان انتظار دائمی بودن ایمپلنت را داشت. گاهی ممکن است استخوان ایمپلنت به تحلیل رود که این امر به دلیل بیماری لثه اتفاق می‎افتد.
بطور کلی باید گفت که میزان موفقیت ایمپلنت 95 %‎ می‎‎باشد اما همانطور که گفته شد این امر به رعایت برخی نکات بستگی دارد. ایمپلنت مثل دندان دچار پوسیدگی نمی شود اما میکروب‎ها‎ی دهانی می‎توانند تحت شرایطی به لثه اطراف ایمپلنت آسیب برسانند که موجب  تحلیل رفتن استخوان اطراف ایمپلنت‎ می‎‎شود و در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، موجب از دست رفتن ایمپلنت می‎گردد.
ترمیم دندان ایمپلنت شده
در شرایطی که تحلیل ایمپلنت اتفاق می‏افتد (این امر گاهی تا 1/0 میلی متر‎ می‎‎باشد)، استخوان سازی و ترمیم استخوان لثه قابل انجام می‎‎باشد. بیمارانی که از روش درمانی ایمپلنت استفاده‎ می‎‎کنند باید هرچند وقت یکبار به دندانپزشک خود مراجعه نمایند. از آنجایی که دندان ایمپلنت شده دردی را احساس نمی کند لذا اگر برای لثه مشکلی ایجاد شود، بیمار متوجه نشده و ممکن است مشکل حاد و به بیماری لثه منجر شود. از این رو متخصصان ایمپلنت تاکید‎ می‎‎کنند بیماران پس از درمان نیز باید تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرند.
ایمپلنت برای بیمارانی که استخوان ضعیفی دارند نیز قابل اجرا‎ می‎‎باشد که بدین منظور قبل از درمان باید با استفاده از مواد تقویتی و استخوانی، استخوان فک تقویت شده و سپس درمان صورت بگیرد. این کار به 2 تا 5 ماه وقت نیاز دارد.
 

خلاصه مزایای ایمپلنت

خلاصه مزایای ایمپلنت

1. حفظ استخوان و لثه
2. عدم تراش دندانها و حفظ دندانهای باقی مانده و سالم
3. حفظ ظاهر صورت و لب و لبخند
4. بازیابی قدرت جویدن و تکلم
5. بهبود سلامت دهانی و راحتی بیمار
6. بهبود اعتماد به نفس
7. دوام بالا
8. بهبود کیفیت زندگی

 

معایب ایمپلنت کدامند؟

به جرات میتوان گفت این درمان معایبی ندارد اما بهر حال گاهی ممکن است شخصی بدلایل زیر از کاشت ایمپلنت اجتناب
کند:
1. هزینه نسبتا بالا
2. دوره درمان طولانی تر نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان
گاهی تصورات نادرستی مثل عفونت کردن فک با کاشت ایمپلنت یا ایجاد حساسیت ، تومور و…. فرد را از دریافت بهترین
درمان باز میدارد. تاکنون هیچ مقاله و تحقیقی مضر بودن و یا ایجاد عوارض با کاشت ایمپلنت را ثابت ننموده و ایمپلنت
روشی بسیار مطمئن و امن جهت جایگزینی دندانهاست.

 

عوارض احتمالی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مشکل ظاهر بد و بی دندانی را حل می نماید. زمانی که فرد، یک یا چند دندان خود را به دلیل پوسیدگی دندان و بیماری لثه و یا بر اثر حادثه ای از دست داده باشد میتوان با استفاده از ایمپلنت دندان، دندان های از دست رفته جایگزین نمود. ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم و یا آلیاژهای آن و یا از سرامیک های شبیه ساختمان استخوان هستند که با بافت های بدن انسان هماهنگ می باشند. ایمپلنت دندان بهترین روش جهت جایگزین دندان های از دست رفته می باشد. ایمپلنت دندان، فرقی با دندان های طبیعی ندارند و بسیار طبیعی می باشند. ایمپلنت دندان باید بعد از زمانی که رشد استخوان تمام شد انجام شود. یکی از مشکلات اصلی ایمپلنت دندان هزینه بالای آن می باشد، که همه قشرهای جامعه نمی توانند از ایمپلنت استفاده نمایند.  ایمپلنت دندان همان طور که مزایایی دارد، دارای یک سری  عوارض احتمالی نیز می باشد. عوارض احتمالی ایمپلنت دندان شامل موارد زیر می باشد:

  • احتمال لق شدن مختصر دندان کناری ایمپلنت وجود دارد، که بعد از حدود یک ماه به حالت طبیعی باز می گردد
  • ایجاد درد که میزان درد در افراد مختلف متفاوت می باشد و بسته به میزان جراحت دارد. می توان جهت پیشگیری از درد از مسکن قبل از ایمپلنت استفاده کرد. و بعد از انجام ایمپلنت دندان نیز می توانید مسکن مصرف نمایید. معمولا درد ایمپلنت دندان تا 3 الی 44 روز بعد از جراحی ادامه دارد
  • اگر ایمپلنت دندان را بدون جراحی انجام شود، میزان درد بسیار کم می باشد که حتی نیاز به مصرف مسکن نمی باشد
  • ایجاد تورم بعد از ایمپلنت دندان که در برخی افراد به وجود می آید. بعد از حدود یک هفته تورم ها از بین می روند
  • احساسس گزگز شدن و بی حس شدن در گوشه ی لب که امری عادی می باشد . جای هیچ نگرانی نیست و بعد از گذشت زمان بهبود می یابد
  • ممکن است بعد از سال ها نوک دندان های طبیعی فک بالا حدود 1 تا 2 میلی متر پایین تر بیایند. اما نوک روکش های ایمپلنت سر جای خود باقی می مانند. و نیازی به ترمیم مجدد نیست.

 

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جهت رفع مشکل دندان های از دست رفته استفاده می شود. ایمپلنت دندان، استوانه فلزی از جنس تیتانیوم می باشد که در استخوان فک قرار می گیرد و بعد  از آن روکش دندان ساخته شده بر روی ایمپلنت ها قرار می گیرند. ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی در ظاهر و اصلاح طرح لبخند افراد دارد ایمپلنت دندان تا آخر عمرتان مانندد دندان های اصلی برای شما کار میکنند. البته یک سری مراقبت ها لازم می باشد که عمر ایمپلنت ها بیشتر گردد. در ادامهه می پردازیم به مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که افراد باید بعد از جراحی ایمپلنت حتما این نکات وو ومراقبت ها را رعایت نمایند و انجام دهند.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان در 24 ساعت اول

  • سعی کنید فقط نوشیدنی سرد بنوشید و غذای سبک و نرم و سردی را میل نمایید
  • استفاده از کمپرس یخ در محل جراحی به مدت 12 ساعت بعد از ایمپلنت دندان
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی ها و غذای داغ در 12 ساعت اول بعد از جراحی ایمپلنت دندان
  • اجتناب از مصرف الکل و استعمال دخانیات
  • از مسواک زدن در اطراف ناحیه جراحی پرهیز نمایید
  • احتمال خونابه وجود دارد، جهت رفع این مشکل، گاز استریل را در محل جراحی به مدت 20 دقیقه قرار دهید و روی آن را فشار دهید. اگر خونابه ها ادامه داشت حتما به جراح خود اطلاع دهید
  • به هیچ وجه مشروبات الکلی مصرف نکنید و سیگار نکشید.
  • در 24 ساعت اول دهانتان را نشویید و فقط آب دهانتان را تخلیه نمایید

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان از روز بعد از جراحی تا هفته اول

  • به هیچ عنوان سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید
  • استفاده از رژیم غذایی سبک و نرم
  • با احتیاط مسواک نمایید و مراقب بخیه ها باشید. بعد از هر وعده غذایی دهانتان را با استفاده از دهان شوی تجویزی پزشک و یا محلول آب گرم ونمک شستشو دهید
  • پروتز متحرک را بعد از انجام جراحی وسیع ایمپلنت دندان به مدت 6 هفته استفاده نکنید
  • جهت کشیدن بخیه یک هفته بعد از جراحی با دستور پزشکتان به مطب مراجعه نمایید

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان از دو هفته بعد از جراحی تا شش هفته بعد

  • یکی دیگر از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، رعایت کامل بهداشت دهان و دندان می باشد. حتما با استفاده از دهان شوی و یا محلول آب گرم ونمک دهانتان را به طور منظم شستشو دهید
  • اجتناب از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  • به روکش موقت فشار وارد نکنید و مراقب باشید. در غیر این صورت ممکن است روکش شکسته و یا کنده شود
  • پروتز موقت دندانی را بعد از هر وعده غذایی تمیز نمایید
  • قبل از تحویل پروتزهای نهایی سیب زمینی و تخم مرغ پخته و گوشت چرخ کرده و برنج و پاستا و ماکارونی و ماهی و نان نرم و مایعات مصرف نمایید و از خوردن غذاهای سفت مانند ته دیگ و گوشت گوساله و نان بربری و آجیل و غیره پرهیز کنید
  • اگر پیچ شکل دهنده لثه شل شد، سریعا به مطب مراجعه نمایید
  • به هیچ عنوان نباید به پروتز های دندانی فشار وارد شود

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان